V článku je schováno překvapení, tak čtěte pozorně 🙂
500 000, 2-3, 70+
Co tato čísla znamenají?
- Nedávno se mi povedlo připravit mého klienta na jednání, které uzavřel v hodnotě 500 000 Kč.
- Průměrná doba návratnosti a dosažení několikanásobné ziskovosti ze spolupráce: 2-3 měsíce.
- Individuálním obchodním mentoringem jsem navýšil prodejní úspěšnost více než 70 lidem!
Chci, aby toto čtení bylo pro Vás hodnotné. Rozhodl jsem se Vám dát kus mého know-how zdarma.
Stává se Vám, že se protistraně všechno líbí, ale přesto se nerozhodne?
Víte, že jste profík. Děláte svou práci kvalitně. Vaši klienti jsou spokojení. Dáváte si na všem záležet… Na schůzkách sdělujete protistraně zajímavé reference, postup, jak pracujete s klienty a důvody, proč si mají věřit zrovna Vám. Vašemu potenciálnímu klientovi se všechno líbí a pak jednání ukončí větou: „Ještě si to promyslím a dám vám vědět.”
V tu chvíli si říkáte, jak je to možné? Na schůzku jste se připravovali, byli jste vhodně oblečeni, pokládali jste otázky, snažili jste se naslouchat…
Co s tím?
Mnoho podnikatelů v roli obchodníka si myslí, že potenciální klient má málo informací, nechce obchodníka urazit, proto ho odmítne raději “slušně” po e-mailu, je to pro něj drahé apod.
To všechno může být pravda, ale také nemusí. Proč?
Protože si to myslíte. Vy si na základě reakce protistrany domýšlíte, zda je to tohle či ono… A to je špatně.
V prodeji máte pouze dva stavy:
- VÍM.
- NEVÍM.
Nic mezi tím není. Jenže spousta podnikatelů si na obchodních jednáních něco MYSLÍ a DOMÝŠLÍ. DOMNĚNKY = stav NEVÍM.
Jakmile jste ve stavu NEVÍM, Vaším úkolem je dostat se ihned do stavu VÍM. Protože kdy máte největší šanci na uzavření obchodní spolupráce? Správně, ve stavu vím.
Jak se do něj dostat?
Vzpomeňte si na časy, kdy jste seděli ve škole za lavicí a učitel měl výklad o tématu, kterému jsi vůbec nerozuměl – např. Pythagorova věta. Vy jste tam jen tak seděli a nudili jste se, protože vůbec nevíte, o čem je řeč. Stejně tak to mají i Vaši spolužáci. Nicméně všichni se bojíte učitele nahlas zeptat, o co se jedná, protože se bojíte, že by se vám ti druzí smáli.
Posměchy, trapas… Co teď? Zůstat ve zmatku, chaosu nebo se ztrapnit…? Najednou se nějaký Pepa ze zadní lavice zeptá: „Pane učitel, prosím vás, co to je ta Py… Pythagorova věta?”
Úleva. „Uff! Ještě, že jsem se nemusel ptát já,” říkáte si.
Tuto úlevu dopřejte stejně tak svému potenciálnímu klientovi.
Napřímo se zeptejte: „Pane Pospíšil, je pro Vás hlavním rozhodovacím faktorem cena?”
Tímto otevřete sice citlivé téma, ale tvému potenciálnímu klientovi se uleví, protože to nemusel být on ten první, kdo by toto téma načínal.
Možná to z něj “poleze” jak “z chlupaté deky”, ale postupně Vám řekne opravdový důvod, který mu brání v rozhodnutí. Může to být opravdu to, že cena je pro něj moc vysoká anebo taky ne. Možná to bude úplně něco jiného.
Jak z toho Vy a Váš potenciální klient profitujete:
- Bavíte se i o citlivějších věcech narovinu.
- Protistrana Vám může plně důvěřovat.
- Zefektivníte obchodní jednání – nebudete muset vše řešit na „Xkrát”.
- Oba dva víte, na čem jste.
- Vážíte si času toho druhého.
Pokud jsem ve stavu VÍM, jak to mám dovést k uzavřené obchodní spolupráci?
Pokud jste došel až jsem, mám pro Vás překvapení. Zavolejte mi na číslo 731 093 833 a předám Vám konkrétní postup (zdarma), jak v tomto bodě dovést jednání ke zdárnému konci.
Těším se na Vás!
Samir Al-Farra