Představte si, že máte na výběr dvě možnosti – buď koupíte ženě růži nebo jí na networkingovém setkání dáte 150 Kč v hotovosti.
Co je společensky vhodnější?
Obdarovaná žena Vás často velmi pozitivně ocení, když vidí, že jste pro ni musel vynaložit námahu, abyste jí udělal radost.
Pokud darujete dámě růži, vždy si uvědomuje, že jste musel absolvovat tento proces:
- Nejdříve Vás napadlo, že chcete dámě udělat radost.
- Poté jste musel jít do květinářství a vybrat růži (možnost rozvozu květin využívejte jen výjimečně a pouze u žen, které již dobře znáte)
- Musel jste vystát frontu u pokladny a zaplatit růži (včetně spropitného)
- Musel jste odnést růži na místo, kde se s dámou setkáte.
- Musel jste dát růži kvalitní péči – seříznout ji a umístit ji do vody ještě před tím, než ji dámě osobně předáte.
- Předáváte dámě růži
Pokud byste ženě místo růže dal na networkingovém setkání 150 Kč v hotovosti – nejen, že takový dárek je společensky nevhodný, ale žena ví, že jste nemusel učinit tak velkou námahu jako v případě růže (kroky 1-5). To si většina lidí neuvědomuje – není důležité, jak cenné dárky lidem dáváme, ale jakou námahu jste pro to museli učinit – potřebná námaha dává každému dárku vysokou přidanou hodnotu.
Z jakých důvodů dávat dámám růže?
- Cílíte na emoce
- Většina dam žije v negalantním prostředí a dostávají jen málo růží (mnohem méně než by chtěly dostávat)
- Děláte konkrétní činy – většina lidí jen mluví, že něco udělají v budoucnu, vy už to děláte teď – máte před nimi velký náskok.
- Musíte vynaložit námahu (kroky 1-5) a buďte si jistí, že každá žena to velmi pozitivně ocení
- Většina lidí to nedělá
- Máte v životě pouze jednu šanci, jak udělat kvalitní první dojem (to si většina lidí neuvědomuje)
- Cílíte na vztahy – většina lidí dělá tu chybu, že ihned cílí na prodej (aniž by si před tím vytvořili aspoň malý vztah) – pokud od Vás obchodní zástupkyně určité firmy dostane dárek (např. růži), většinou si to bere osobně – tuto dámu nenapadne, že dáváte růži jako dárek pro obchodní zástupkyni té firmy, ale dáváte dárek přímo pro ní osobně – růže představuje dárek v osobní rovině – nikoliv v pracovní rovině.