Au, tento článek Vás bude bolet – a bude to hodně bolet! 🙂
Také děláte tyto chyby?
- orientace pouze na sebe – sebestřednost – většina lidí si po telefonu vyslechne pouze základní informace o networkingu a to jim stačí. Většina lidí se ani nezeptá, jak mohou na oplátku pomoci nebo být prospěšní… Ukažte lidem, že jste skvělí parťáci pro spolupráci – ukažte jim to nikoliv od prvního setkání, ale již od prvního telefonátu.
Tuto disciplínu skvěle zvládá např. podnikatel Michal – asi to nebude náhoda, že je ve svém oboru nejlepší v republice. - Nic moc nálada – tato nemoc trápí většinu lidí a v telefonu je to hodně slyšet. Opravdu chcete takto špatně na lidi působit?
Tuto disciplínu skvěle zvládá např. podnikatel Adam – možná právě proto stojí jeho školení 120 000 Kč bez DPH za den. - Málo energie – možná je to tím, že při telefonování sedíte, možná jste typ člověka, který má málo energie, protože máte špatné zdraví… možná máte nízké cíle nebo slabou motivaci… vše na sebe prozradíte už v telefonu – a velmi často to není nic příjemného. Váš hlas Vás však prozradí. Tuto disciplínu skvěle zvládá podnikatelka Renata, která má nejen mnoho energie, ale i mnoho pozitivní energie.
Asi není náhoda, že si svůj čas cení na 12 000 Kč za hodinu – bez DPH. - Primitivní projev – opravdu máte tak chudou slovní zásobu? Proč používáte tolik výplňových slov: vlastně, v podstatě, jakoby…. ehm….?
Nemusíte mít šarmantní projev distingovaného gentlemana nebo dámy na úrovni, ale taky není nutné se vyjadřovat na úrovni 15 letého dítěte.
Tuto disciplínu skvěle zvládá podnikatel Tomáš – v B2B oblasti je to téměř nutné 🙂 - Nedostatek pozornosti – není nic horšího, než když s někým voláte a ten člověk zjistí, že mu nedáváte 100% Vaší pozornosti.
Tuto disciplínu skvěle zvládá podnikatelka Karolína, která se na můj hovor vždy maximálně koncentruje a je radost s ní mluvit. - Hluk – pokud máte důležitý obchodní telefonát, nedělejte ho v hlučném prostředí.
Tuto disciplínu skvěle zvládá podnikatel Radim – pamatuji si z našeho telefonátu ticho – absolutní ticho. Asi to nebude náhoda, že je Radim ve svém oboru nejlepší v ČR. - Nekvalitní příprava – 90% úspěchu spočívá v přípravě a pokud zanedbáváte přípravu, tak i kdybyste v těch zbývajících 10% předvedli maximální výkon, na úspěch to stačit bohužel nebude.
Tuto disciplínu skvěle zvládá podnikatel Petr. Možná právě proto vyhledává jeho služby mnoho známých osobností a celebrit. - Vytváření mylných domněnek – nic si nedomýšlejte. Zjišťujte fakta.
- Zájem – zajímejte se o druhé, vytváříte tím důvěru. Žijeme v době epidemie nezájmu. Pokud se nezajímáte o druhé, vytváříte nedůvěru – v oblasti nedůvěry se velmi obtížně prodává nebo spolupracuje.
- Povrchnost – nebuďte povrchní. Ty nejhezčí perly v moři najdete v největší hloubce 🙂
Telefonát jste tedy nezvládli a přicházíte na networking 🙂
